Servicios específicos de Facebook para Non-Profits

Non-Profits on FacebookProbablemente impulsado por el ejemplo anterior de compañías como Google con sus aplicaciones “Google for Nonprofits”, ahora Facebook lanza la inicitiva “Non-Profits on Facebook”. Como en el caso de Google, en realidad se trata de prácticamente los mismos servicios que ya se daban a cualquier usuario, solo que descritos y paquetizados de acuerdo a las necesidades habituales de las organizaciones no lucrativas ONL. Un movimiento inteligente por parte de esta compañía que intenta facilitar al máximo el uso de sus servicios a las ONLs, ya que a fin de cuentas, las ONLs son una potencia en cuanto a movilización social y captación de fondos online, dos pilares fundamentales de la subsistencia de las empresas de redes sociales.

Pese a su inmenso número de usuarios, las redes sociales están teniendo problemas serios en relación a su modelo de negocio y un ejemplo de ello es Twitter: una compañia de gran éxito social que sin embargo no es sostenible económicamente. Ahora, el peligro competitivo asoma en la forma de la infinidad de plataformas de online fundraising que sí le están proporcionando servicios estratégicos a las ONLs: la captación de fondos y la sensibilización en un único sitio.

Interesada en los contenidos y en las personas.

Tagged with: ,
Posted in Social Good, Social Media

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

about.me
Pilar Gonzalo

Cultural manager with solid experience in strategic planning and executive management of international teams, both from public and private sector, businesses and nonprofit organizations.

Specialized in cultural communication and facilitation strategies for online communities and organizations and deeply focused and involved on fostering cultural policies of good governance, accountability, results measurement and responsible finances in Spanish cultural organizations.

Currently, Director of the Forum of Culture and Best Practices in Spain (www.culturaybuenaspracticas.org) Also, working for Reina Sofía Museum at the Communication Department and teaching at Cátedra Inditex. Master in Social Responsibility. La Coruña University.

Formerly, Excecutive Director of Institute of Contemporary Art (IAC) and lamusediffuse.

Archives
Categories

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 92 other followers

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 92 other followers

%d bloggers like this: